Ludzie -figurki
94

Figurki kobiet, nie są najliczniejszą grupą jeżeli bierzemy pod uwagę tematykę wybieraną przez projektantów. Jednak stanowią ważny element zwłaszcza gdy spojrzymy się na projekty Lubomira Tomaszewskiego. Spośród czwórki artystów IWP to właśnie on stworzył największą liczbę postaci kobiecych.

Figurka Dziewczyna w spodniach (1961 r.) Tomaszewskiego to ikona polskiego designu – młoda pewna siebie dziewczyna, wyrażająca nowoczesność i pewność siebie. Artysta perfekcyjnie syntetyzował kształtując bryłę zgodnie z rzeźbiarską myślą o formie. Projektant opracował wiele figurek przedstawiających panie – są tu nie tylko hipisowskie dziewczyny w spodniach, ale rónież tęgie śpiewaczki oraz kobiety wdzięczące się przed lustremkąpiące sięczeszące. W charakterystycznym dla siebie syntetycznym ujęciu Tomaszewski potrafił zawrzeć także narodowość: dowodem na to figurki MeksykankaKobieta egzotyczna, czy seria różniących się kolorystyką postaci Arabek. Choć brak w nich detali, odbiorca  nie ma żadnych wątpliwości, przedstawicielkę jakiego kraju/zawodu przedstawił artysta.

Henryk Jędrasiak również stworzył wyjątkowe figurki kobiet, jak Dziewczyna siedząca (1958), podkreślając miękkość i krągłość kobiecych kształtów Ażurowa i syntetyczna forma, to cechy charakterystyczne dla polskiego New Look. Tu możemy przywołać dwa kolejne projekty, które posiadają te charakterystyczne cechy czyli Seksbombę oraz Sudankę.

Wśród ćmielowskich figurek przedstawiających ludzi królowały kobiety, ale znalazło się także kilka przedstawień mężczyzn jak: Felek marynarzSiłaczZaklinacz węży czy Jeździec meksykański.

Aktywne filtry

Nazwa produktu:
Siłacz (+dekoracje)
Projektant
Lubomir Tomaszewski
Wzór z roku
1959
Siłacz (dekoracje)
Siłacz (dekoracje)
    Cena

Brand:

719,00 zł

Figurka  porcelanowa Tomaszewskiego Siłacz (Atleta), w której widocznych jest kilka drobnych elementów jak sztanga przy nodze czy wyprężona do przodu pierś i napięte bicepsy - ta niezwykle uproszczona forma, miękkie kształty, subtelnie zaznaczone elementy stroju tworzą wyjątkowo urzekającą całość. Jest doskonałym przykładem jak projektanci w latach 60. XX wieku uprościli formy porcelanowych rzeźb, odchodząc tym samym od postrzegania figurek jako bibeloty.

Forma mimo że stworzona ponad pół wieku temu zachwyca wciąż nowoczesnością.

Nazwa produktu:
Śpiewaczka (nowe dekoracje)
Projektant
Lubomir Tomaszewski
Wzór z roku
1959
Śpiewaczka (kolory)
Śpiewaczka (kolory)
    Cena

Brand:

989,00 zł

Śpiewaczka jest doskonałym przykładem formy wypracowanym przez projektantów Instytutu Wzornictwa przemysłowego w połowie ubiegłego stulecia. 

L.Tomaszewski po raz kolejny pokazał, ze porcelanowe figurki to nie bibeloty, a małe dzieła sztuki, które wciąż zachwycają.

Na figurce może zostać zamieszczony pod spodem monogram  (litery np. AM) lub data (w formacie DD.MM.RRRR). 

Nazwa produktu:
Pierwszy bal
Projektant
Eryka Trzewik-drost
Wzór z roku
1962
Pierwszy bal
Pierwszy bal
    Cena

Brand:

989,00 zł

Figurka Pierwszy bal jest doskonałym przykładem zmiany w świadomości odbiorcy postrzegającego  porcelanowe figurki  jako ozdobnych bibelotów do rangi małych dzieł sztuki doskonale wpisujących się w  nowoczesne wnętrza.

Idealny prezent dla kolekcjonerów jak również doskonały upominek biznesowy.

Nazwa produktu:
Toaleta poranna
Projektant
Lubomir Tomaszewski
Wzór z roku
1959
Toaleta poranna
Toaleta poranna
    Cena

Brand:

989,00 zł

Klasyka bieli i czerni w najlepszym wydaniu.

Figurka Dziewczyna z dzbanem jest doskonałym przykładem zmiany w świadomości odbiorcy postrzegającego  porcelanowe figurki  jako ozdobnych bibelotów do rangi małych dzieł sztuki doskonale wpisujących się w  nowoczesne wnętrza.

Idealny prezent dla kolekcjonerów jak również doskonały upominek biznesowy.

Nazwa produktu:
Ręczna dedykacja na produkcie
Ręczna dedykacja na produkcie
Ręczna dedykacja na produkcie
    Cena

Brand:

100,00 zł

Na zamówienie możemy wykonać ręczną dedykację na wybranym produkcie.

Opcję ręcznej dedykacji prosimy dodać jako osobny produkt do koszyka,  jeżeli chcą Państwo domówić tę usługę do zakupionego wyrobu (gdy nie została ona wybrana jako jedna z opcji na karcie produktu).